اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

دانلود بهترین فایل اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

اقدام-پژوهی-بررسی-علل-بی-نظمی-و-بی-انضباطی-دانش-آموزان-و-تلاش-برای-حل-و-رفع-این-مشکل

فهرست مطالب

چکیده       9

مقدمه :       11

بیان وضعیت                11

تعریف مفاهیم واصطلاحات:             12

یافته های علمی:           13

علل بي انضباطي دانش‌آموزان          13

تأثير محيط عاطفي كلاس :             17

د)علل مربوط به خانواده:                17

ه)علل مربوط به روابط اجتماعي :     19

و)عوامل رواني :            19

پیشینه ی تحقیق:         21

گرد آوری شواهد1:        22

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل                25

دلایل بی انضباطی دانش آموزان:      25

راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي        26

انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن:       34

گردآوری اطلاعات (شواهد2):          35

ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی:              37

منابع و مأخذ مورد استفاده:             38

 

 چکیده

هر نوع رفتاري كه از ارزش‌هاي پذيرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و داراي تكرار شدت و مداومت است و در زمانها و مكانهاي متعدد اتفاق مي افتد و همچنين رفتاري است كه با درماندگي و كاهش كارايي فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم

کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

 

 

مقدمه :

 بیان وضعیت

 

با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان سال دوم راهنمایی با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم می ریزند    سر وصدا می کنند     با هم صحبت می کنند    در یک جای ثابت نمی شینند ومدام جابه جا می شوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها  در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در بیش تر درس ها و موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.

 تعریف مفاهیم واصطلاحات:

تعریف نظم و انضباط  و بی انضباطی :

تعریف لغوی انضباط: استوار شدن ، خوب نگه داشتن ، نظم داشتن ، مرتب بودن، آراستگی، نظم و تربیت (عمید، حسن، 1369، ص245)

تعریف لغوی نظم: آراستن ، ترتیب دادن، به رشته کشیدن مروارید، مرادف ترتیب11 و نیز به معنی رشته مروارید و کلام موزون قافیه، خلاف نثر(عمید، حسن، 1369، ص1213).

تعریف انضباط: از نظر معنای عبارتست از اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد(صفوی/1383).

لوفرانسو(1991) معتقد است انضباط بدان دسته از اعمال معلم اطلاق می شود که مانع سرزدن رفتارهای از دانش آموز است که فعالیت کلاسی را مختل یا تهدید به اخلال می کند(صفوی به نقل از مانی،1378).

تعریف انضباط از نظر عملیاتی عبارتست از انضباط نقطه اتکای تعلیم و تربیت است و بی انضباطی تعادل ارتباطی

بی انضباطی: هر نوع رفتاری که از ارزشها پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه به فرهنگ) و دارای تکرار و شدت و مداومت است و در زمانها و مکانها متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است (اصغری پور، حمید، 1380، کلیات راهنمایی و مشاوره، ص 126)

بی انضباطی رفتاری است که از طرف تعدادی از دانش آموزان انجام می شود و مشکلاتی را برای فرد و معلم بوجود می آورد و معلم  او در راه رسیدن به هدف که ارتقای تحصیلی دانش آموز است با مشکل روبرو می کند و مانع از پیشرفت کار تحصیلی می شود و رفتار آنان نامعقول و نامنظم است (ایزابل، کلاک، ص85    80).

با وجود تعاريف بالا بي انضباطي را مي توان اينگونه تعريف كرد : انجام دادن هر عمل يا رفتار پذيرفته نشده و نا معقول توسط دانش‌آموز كه سازماندهي مدرسه وکلاس را مختل يا تهديد به اخلال مي كند و باعث كاهش كارايي معلم و دانش‌آموزان شده و معلم را در رسيدن به هدف اصلي خود باز مي دارد.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

مطالب مرتبط

اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل


پاورپوینت آماده بررسی معماری و بنای زيگورات چغازنبيل

پاورپوینت آماده بررسی ویژگی ها و کاربرد و ترکیبات مختلف روغن های سرخ کردنی

پاورپوینت آماده بررسی بخش های مختلف موتور جت و مقايسه موتورهاي جت با پيستوني

پاورپوینت آماده مقایسه آمار طول راهها و تصادفات جاده ای ایران با سایر کشورها

پاورپوینت آماده بررسی گیاه شناسی و زراعـت و خواص دارویی گيـاه يـونجه

پاورپوینت آماده بررسی زندگی و مشخصات و حشرات مينوز و روشهاي كنترل مينوزها

پاورپوینت آماده شبیه سازی فرآیندهای سیستمهای ناهمگن با استفاده از الگوریتم ژنتیک

پاورپوینت آماده بررسی بزرگان و آثار برجسته معماری دوره رنسانس

پاورپوینت آماده بررسی کاربرد انواع پلیمر ها و شیشه در معماری جهان

پاورپوینت آماده بررسی تكنولوژي توليد كالباسهاي حرارت ديده و فرآورده های گوشتي

اقدام پژوهی: چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تق

اقدام پژوهی: با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان پایه پنجم نهادین

اقدام پژوهی: چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم ؟

اقدام پژوهی: چگونه مي توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطر

اقدام پژوهی: چگونه می توانیم نشاط را در دانش آموزان مدرسه راهنمایی در هنگام ساعات استراحت کلاسی

اقدام پژوهی: چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرا

اقدام پژوهی: چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم ؟

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تش