اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

دانلود بهترین فایل اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

اقدام-پژوهی-چگونه-توانستم-دانش-آموزان-کلاس-چهارم-ابتدایی-را-به-رعایت-انضباط-در-کلاس-ترغیب-کنم

فهرست مطالب

چکیده       2

مقدمه : بیان وضعیت موجود            4

تعریف مفاهیم واصطلاحات:             4

تعریف نظم و انضباط  و بی انضباطی :                4

یافته های علمی:           7

علل بي انضباطي دانش‌آموزان          7

تأثير محيط عاطفي كلاس :             10

مقوله پرخاشگری در مدارس            14

علل پرخاشگری           15

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:         16

گرد آوری شواهد1:        19

گفت وگو با پایه های دیگر در مورد نوع برخورد دانش آموزان پایه ی چهارم                21

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل                22

دلایل بی انضباطی دانش آموزان:      22

راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي        23

انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن:       31

گردآوری اطلاعات (شواهد2):          32

ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد:    33

منابع و مأخذ مورد استفاده:             34

چکیده

   هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

 

 

 

 

مقدمه : بیان وضعیت موجود

اینجانب ………… با شماره پرسنلی …………. ، آموزگار پایه چهارم ابتدایی ، مدت ……. است که مشغول خدمت در نظام مقدس تعلیم و تربیت این مملکت می باشم . مدرک دانشگاهی من …………..می باشد . در سال …….. نیز بعنوان آموزگار پایه چهارم در مدرسه ........... واقع در شهرستان ……….. استان ......... دوران خدمت  خود را گذراندم

با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان سال چهارم ابتدایی نظم کلاس را به هم می ریزند    سر وصدا می کنند     با هم صحبت می کنند    در یک جای ثابت نمی شینند ومدام جابه جا می شوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد وبعد از گفت و گو با معلمان دیگر ومدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها  در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان ، تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.

 تعریف مفاهیم واصطلاحات:

تعریف نظم و انضباط  و بی انضباطی :

تعریف لغوی انضباط: استوار شدن ، خوب نگه داشتن ، نظم داشتن ، مرتب بودن، آراستگی، نظم و تربیت (عمید، حسن، 1369، ص245)

تعریف لغوی نظم: آراستن ، ترتیب دادن، به رشته کشیدن مروارید، مرادف ترتیب11 و نیز به معنی رشته مروارید و کلام موزون قافیه، خلاف نثر(عمید، حسن، 1369، ص1213).

تعریف انضباط: از نظر معنای عبارتست از اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد(صفوی/1383).

لوفرانسو(1991) معتقد است انضباط بدان دسته از اعمال معلم اطلاق می شود که مانع سرزدن رفتارهای از دانش آموز است که فعالیت کلاسی را مختل یا تهدید به اخلال می کند(صفوی به نقل از مانی،1378).

تعریف انضباط از نظر عملیاتی عبارتست از انضباط نقطه اتکای تعلیم و تربیت است و بی انضباطی تعادل ارتباطی

بی انضباطی: هر نوع رفتاری که از ارزشها پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه به فرهنگ) و دارای تکرار و شدت و مداومت است و در زمانها و مکانها متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است (اصغری پور، حمید، 1380، کلیات ابتدایی و مشاوره، ص 126)

بی انضباطی رفتاری است که از طرف تعدادی از دانش آموزان انجام می شود و مشکلاتی را برای فرد و معلم بوجود می آورد و معلم  او در راه رسیدن به هدف که ارتقای تحصیلی دانش آموز است با مشکل روبرو می کند و مانع از پیشرفت کار تحصیلی می شود و رفتار آنان نامعقول و نامنظم است (ایزابل، کلاک، ص85    80).

با وجود تعاريف بالا بي انضباطي را مي توان اينگونه تعريف كرد : انجام دادن هر عمل يا رفتار پذيرفته نشده و نا معقول توسط دانش‌آموز كه سازماندهي مدرسه وکلاس را مختل يا تهديد به اخلال مي كند و باعث كاهش كارايي معلم و دانش‌آموزان شده و معلم را در رسيدن به هدف اصلي خود باز مي دارد.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

مطالب مرتبط

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم


بررسی شناخت علل و ريشه‌هاي اصلي بروز و رسوخ فساد و كج‌روي‌هاي اداري و چگونگي شيوع آن در سازما

دانلود گزارش كار‎آموزي در تعميرگاه مجاز هيوندا

دانلودطرح توجيه فني و مالي و اقتصادي پرورش قـارچ خوراكـي با ظرفيت 50 تن در سال

بررسی سيستم ارتباط انسان ماشين و سير تكاملي دست های مصنوعي، متن فاقد شکل می باشد

بررسی اهداف سياسي آمريكا در منطقه خليج فارس بعد از 11 سپتامبر

بررسی کاربرد معادلات دیفرانسیل در مکانیک

پروژه درس آزمايشگاه مدار منطقي، شناخت كاربردي Iptable

بررسی مديريت منابع انساني و مديريت در مزرعه

گزارش كارآموزي رشته برق در شركت توزيع برق استان اصفهان ، بخش بادرود

بررسی تاریخچه کاکائو و تركيبات موجود در دانه هاي كاكائو

اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

اقدام پژوهی: چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تق

اقدام پژوهی: با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان پایه پنجم نهادین

اقدام پژوهی: چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم ؟

اقدام پژوهی: چگونه مي توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطر

اقدام پژوهی: چگونه می توانیم نشاط را در دانش آموزان مدرسه راهنمایی در هنگام ساعات استراحت کلاسی

اقدام پژوهی: چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرا

اقدام پژوهی: چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم ؟