چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دان|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دان

دانلود بهترین فایل چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دان
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دان

چگونه-توانستم-قسمت-آشنایی-با-خودرو-کتاب-حرفه-و-فن-سال-سوم-راهنمایی-با-وسایل-کمک-آموزشی-برای-دان

اقدام پژوهی: چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو  کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم      48

 

فهرست مطالب

چکیده       4

کلمات کلیدی :            4

مقدمه:        5

توصیف وضعبت موجود: 9

بیان مسائل: 10

فرضیه:       11

شواهد(1)   11

توضیح تعاریف وواژگان:  11

ابزارهای اطلاعاتی:         12

یافته های علمی:           13

     ویژگی های وسایل کمک آموزشی               20

     فوايد استفاده ازوسايل كمك آموزشي :         21

    نقش مواد و وسایل کمک آموزشی در تدریس  23

    مزایای استفاده از وسایل کمک آموزشی         24

عمده ترین دلایل و موانع  عدم کاربرد معلمان از وسایل کمک آموزشی درکلاسهای درس             27

وضعیت اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ،تحصیلات والدین:       28

تاثیروضعیت مالی والدین دریادگیری کودکان      30

نتیجه‌:        32

پیشینه تحقیق:            37

تحلیل وتفسیر داده ها   37

الگوی شش پرسش:      38

ارائه راه حل موقت :       38

اجرای راه حل:             39

شروع تدریس:              40

شواهد(2) ابزارهای اطلاعاتی:           41

گرد آوری اطلاعات:       41

ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار:  42

راهکارها وپیشنهادات :   44

منابع         45

 

 

چکیده 

باتوجه به اهمیّت  وضرورتی که شناخت خودرو در زندگی دارد به عنوان دبیر حرفه وفن کسی که باید در دانش آموزان این انگیزه رابوجود آورد که آنها توانائی هائی دارند که باید ره گشای زندگی آینده آنان باشد، برخودم لازم دیدم که به دنبال راههای جذابیّت ،درک بیشتر این بخش وبخشهای شبیه  آن درکلاس وفوائد آن  در زندگی باشم.

کلمات کلیدی :

حرفه و فن – خودرو     جذابیت

 

 

 

مقدمه:

آنچه یک دیدن کند ادراک آن               سالها نتوان نمودن بابیان

وسایل کمک آموزشی از حیث این که تئوری و عمل را هماهنگ می کند جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلم در جریان تدریس،باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش آموزان جا بگیردو دانش آموز به یادگیری معنی دار نائل شود.متاسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک آموزشی تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می کنند.استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی می شود. (قهرمانی ،جعفر (1383) : تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس ویادگیری , ماهنامه پیوند , شماره 295    294انتشارات انجمن اولیاء ومربیان)

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها30  %مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا  75  % بالا می برد .        

تحقیقات نشان داده است که 75%یادگیری ها از طریق بینایی 13% شنوایی 6% لامسه 3% بویایی 3% چشایی صورت می گیردوضروری است که به این امر توجه لازم معطوف گردد همچنین از دیدگاه روانشناسی استفاده از وسایل آموزشی نوعی رغبت وعلاقه در دانش آموزان جهت یادگیری صحیح واصولی به وجود می آورد بنابراین ضروری است که در جهت استفاده بیشتر وبهینه از وسایل کمک آموزشی راه حل ها وطرق مفیدی را که برپایه علمی باشد وبراساس تحقیقات علمی صورت گرفته باشد ارائه داد. (سيف علي اکبر     روانشناسي پرورشي     انتشارات آگاه     چاپ سوم 1379)

استفاده بهینه ازفناوری آموزشی در جریان تدریس به سبب فعال کردن حواس فراگیران امرآموزش را واقعی ترکرده ، ضمن غنی کردن کیفیت تدریس ویادگیری، کارایی تعلیم وتربیت را ارتقا می بخشد (پیری ، 1382،ص 43)

 كلاس‌هاي درس در يك دسته‌بندي كلي يا شاداب، جذاب و مخاطب‌گستر، يا كسل‌كننده، خمود و مخاطب‌گريز و يا معمولي و عادي است. كلاس درسي كه در آن به مؤلفه‌هاي جذابيت عطف توجهي نشان داده نمي‌شود با گذشت زمان ممكن است كم‌كم سستي و كسل‌كنندگي در آن به چشم آيد كه گسست ارتباط بين استاد و فراگير از روشن‌ترين پيامدهاي ناگوار آن خواهد بود و نتايج آموزش را عقيم و بي‌اثر مي‌سازد.

به نظر می رسد جذابيت كلاس بر چند ركن و پايه استوار است: الف     معلم ب     متن و محتوای  درس ج     فضای كلاس.

معلم يكي از اركان اساسي آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌اي را نمي‌توان براي تعليم و تربيت منظور نمود. معلم نه تنها متخصص مسايل آموزشي، بلكه راهنما و سرمشق فراگيران، مشاور و مشفق آنان و دوست و مشكل‌گشاي دانش‌پژوهان است و اين همه كاركرد با عنايت به نقش و جايگاه ممتازي است كه او در تعليم و تربيت داراست

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم

مطالب مرتبط

چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دان


بررسی تصفیه آب های صنعتی و اهمیت و دستگاه های آن

مروری بر آلاینده ها و بررسی تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان

تصرف عدوانی و مقایسه آن با خلع ید در نظام حقوقی ایران

آشنایی با آبهای آلوده و انواع فاضلاب ها و بررسی روشهای تصفيه آنها

آشنایی با تعارض سازماني: تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض

آشنایی با صنعت تصویر متحرک و تصویربرداری و بررسی توسعه نمایش فیلم در سینما و جایگاه فیلم

آشنایی با پردازش تصویر دیجیتال و بررسي روش هاي تشخيص صورت و تشخيص صورت و شناسايي آن در يك پايگ

اشنایی با دهخدا و فعالیتها و آثار او

آشنایی با انواع ترمزهای خودروها و سیستم و عملکرد آنها

بررسی شنا در آب سرد و نقش تغذیه در انجام ورزش ها

اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم ابتدایی را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

چگونه توانستم ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول را به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن اف

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

اقدام پژوهی: چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تق

اقدام پژوهی: با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان پایه پنجم نهادین

اقدام پژوهی: چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعاليت هاي تكميلي به رسم هندسي علاقه مند كنم ؟

اقدام پژوهی: چگونه مي توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطر