اقدام پژوهی: چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب ک|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

اقدام پژوهی: چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب ک

دانلود بهترین فایل اقدام پژوهی: چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب ک
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
اقدام پژوهی: چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب ک

اقدام-پژوهی-چگونه-توانستم-با-شیوه-تدریس-نوین-ساعت-درس-جغرافیا-را-برای-خود-و-دانش-آموزانم-جذاب-ک

فهرست مطالب

چکیده       4

مقدمه        5

بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود: 5

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 )                8

تجزیه وتحلیل داده ها    9

نظرات همکاران:           9

نظرات دانش آموزان :     10

اجرای راه حل جدید :    11

روش تدریس :              13

ارزشیابی     17

اولین ازرشیابی کلاس:    18

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2 )        23

ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی :           25

نتیجه گیری :               28

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس جغرافیا:    29

کلام آخر :   33

منابع قابل استفاده :       34

 

 

چکیده

یکی از مهم ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و معلم های واقعی نقش بسته است ،آن است  که چگونه می توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد وهریک از آنان به فراخور تجربه وحوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش  رو پیشنهاد می کنند. ازجمله ،موضوعاتی که مطرح می شود  مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش هاست.  این گونه معلمان از برنامه ها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود  مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی می نمایند.چنین معلمانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین  بهره برداری ها را بنمایند.  با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان سال دوم وسوم دبیرستان به درس جغرافیا 1و2 سعی نموده ام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی  وتدوین نرم افزار جغرافیا به صورت powerpoint  و فیلم آموزشی و انواع روش های مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس  درس حاضر شوند.  

 

 

 مقدمه

بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود:

 مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال (اول ودوم ) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات خود را در قالب نظرا ت ، انتقادات و پیشنهادات  در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان سال دوم انسانی  که جغرافیا درس تخصصی آنان مي باشد نسبت به رشته تجربی وریاضی علاقه کمتری نشان می دهند  ونمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه  انجام دهم. 

      چرا دانش آموزان به درس جغرافیا علاقه چندانی ندارند؟   

      آیا شیوه تدریس بنده یا  دبیران سال های قبل سبب بی انگیزه نمودن آنها به درس جغرافیا شده است؟

      عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه  ی مطالعه این درس ،سبب بي علاقگي آنها به اين درس شده است ؟

      عدم توجه به ارزشیابی  های مستمر وتکوینی در یادگیری درس جغرافیا تاثير داشته است ؟       عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی درتدریس توسط دبیران موثر بوده است ؟

      چگونه می توان دانش آموزان را به درس جغرافیا علاقه مند سازم؟

 اینها سوالاتی بودند که باید پاسخ آنهارا پیدا کرده وراهکارهای مناسب برای آنها پیدا می کردم. ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی      یادگیری است. همه دست اندرکاران امور آموزشی وتربیتی با کلمه ارزشیابی  و امتحان آشنایی دارند . اگر بگوییم که ارزشیابی حلقه مفقوده یادگیری محسوب می شود زیاد به خطا نرفته ایم چرا که از یک نظر ارزشیابی آخرین حلقه از فعالیت های آموزشی معلم وبرنامه درسی محسوب می شود واز نظر دیگر ارزشیابی در روش های فعال تدریس جغرافیا باید مقدم واستمرار دهنده برنامه های درسی وفرایند تدریس شمرده شود.  همه گمان می کنند که ارزشیابی مخصوص اندازه گیری دانش ها ومهارت ها ی دانش آموزان از مطالب مطرح شده در کلاس درس است در حالی که ارزشیابی باید شامل برنامه درسی وفعالیت های معلم در کلاس ونحوه  تدریس وی نیز می باشد وبه عنوان ابزاری برای درک نقایص برنامه وروند تدریس ویادگیری دانش آموز به کار رود.حال می توان گفت که ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی – یادگیری است وجدا از آن ودر انتهای آن قرار نمی گیرد.

 

 

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: اقدام پژوهی: چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم ؟

مطالب مرتبط

اقدام پژوهی: چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب ک


دانلود طرح توجیهی: تولید پشم سنگ

دانلود طرح توجیهی: تولید و بسته بندي روغن حیوانی

دانلود طرح توجیهی: روغن کشی از دانه های روغنی

دانلود طرح توجیهی: روغن کشی از دانه های روغنی با ظرفیت 1840 تن

دانلود طرح توجیهی: تولید روکش کفش

دانلود طرح توجیهی: تولید انواع روغن های صنعتی

دانلود طرح توجیهی: تولید فراوری روده گوسفند (هنگ)

دانلود طرح توجیهی: تولید روکش HPL و LPL (روکش هاي ورقه اي تحت فشار بالا و پایین)

دانلود طرح توجیهی: تولید و بسته بندي سبزی خشک

دانلود طرح توجیهی: تولید ساچمه فولادی

اقدام پژوهی: چـگونه توانستم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم ؟

اقدام پژوهی: چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم

اقدام پژوهی: چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر

اقدام پژوهی: چگونه ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش ساختم؟

چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دان

اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم ابتدایی را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

چگونه توانستم ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول را به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن اف

اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

اقدام پژوهی: بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

اقدام پژوهی: چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تق