بررسی و مطالعه استقامت قلبي وعروقي در ورزش|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

بررسی و مطالعه استقامت قلبي وعروقي در ورزش

دانلود بهترین فایل بررسی و مطالعه استقامت قلبي وعروقي در ورزش
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
بررسی و مطالعه استقامت قلبي وعروقي در ورزش

بررسی-و-مطالعه-استقامت-قلبي-وعروقي-در-ورزش

فرمت فایل:   word

تعداد صفحات:   17

 

 

عنوان:

 

فعاليت بدني

 

اعجاز ورزش با برنامه هاي تمريني

 

منابع

 

 

 

 

 

 

فعاليت بدني

 

پيام اصلي :

تحرك رمز سلامتي است . كه علاوه برافزايش سلامت جسماني ، رواني اجتماعي موجب پيشگيري ازبيماريهايي مانند : قلبي      عروقي ، ديابت ، چاقي ، پوكي استخوان ، آتروفي اعضاء وكمردرد مي گردد.

پيام فرعي :

تحرك بدني به فعاليت هايي گفته مي شود كه درنتيجه تحرك عضلات بدن ، باعث افزايش ضربان قلب وتعداد تنفس وجذب اكسيژن درفرد مي شود .

عدم تحرك بدني امكان ابتلاء به بيماريهاي مختلف مانند بيماريهاي قلبي      عروقي ، ديابت ، چاقي ، پوكي استخوان ، آتروفي اعضاء وكمردرد راافزايش مي دهد .

 

 

 

 

اطلاعات حمايت كننده :

تحرك بدني به فعاليت هايي گفته مي شود كه درنتيجه تحرك عضلات بدن ، باعث افزايش ضربان قلب وتعداد تنفس وجذب اكسيژن درفرد مي شود .

شدت ومدت تمرينات ورزشي مطلوب كه سبب حداكثرتوانايي ريه ها وقلب وعروق براي جذب وانتقال اكسيژن به عضلات ومصرف هرچه بيشتر آن مي گردد عبارت است از : تمرين ورزشي با مدت زمان حداقل نيم ساعت وبا حداقل شدت براي آمادگي 70% درصد حداكثرضربان قلب و55% حداكثرمصرف اكسيژن درفرد

 براي حداقل نيم ساعت زمان فعاليت بدني روزانه پيشنهاد مي گردد كه صبح ها زودتر از خواب بيدار شده وبرنامه پياده روي يانرمش صبحگاهي ياحركات سبك راقبل صبحانه وشب ها قبل از شام انجام دهيد.

توجه به اين نكات براي انجام فعاليت بدني توسط افرادي كه تازه شروع به فعاليت وورزش مي نمايند ضروري است : شدت ومدت تمرينات نبايد زياد وطولاني باشد، با ايجاد دردهاي عضلاني درناحيه هاي مختلف بدن در ابتداي تمرينات ، فعاليت خود راكاهش ندهيد وبدانيد اين حالت بامرورزمان وبعداز گذشت 3 الي 4 روز اول تمرين رفع مي گردد، درطول تمرينات ورزشي به آهستگي وعميق تنفس نماييد كه اين روش بهترين راه تاًمين اكسيژن موردنياز بدن است .

 به منظور ايجاد انگيزه وعلاقه درنوجوانان به ورزش وانجام فعاليت هاي بدني سعي شود جلسات تمرينات ورزشي رابه صورت گروهي برگزارنماييد.

 ازانجام تمرينات ورزشي سنگين بعدازصرف غذا جلوگيري نماييد، زيرا انجام تمرينات باعث مي شود كــه هضم غــذا به تاًخيرافتاده واختلالات گوارشي بروزنمايد . توصيه مي شود بعداز صرف غذا به ورزش هاي سبك مانند پياده روي يا اسب سواري مبادرت نماييد.

 با انجام تمرينات ورزشي منظم ومرتب درمدت 3 الي 6 ماه مي توان استقامت  وانعطاف پذيري رادربدن افزايش داده قدرت جذب اكسيژن مورد نياز را 10 تا 30% بالا برد.

 افراد فعال ، باانگيزه ، شاداب ، صبور ، شكيبا وچابك كه درمقابل استرسها وحوادث زندگي مقاومت نموده وبه خوبي به حل مسايل مي پردازند افرادي هستند كه تمرينات ورزشي منظم داشته واين تمرينات راازقبل از دوران بلوغ خود آغاز نموده اند.

 فعاليت بدني را مي توان بدون داشتن فضا وامكانات ووسايل ورزشي مجهز طراحي وانجام داد.عدم تحرك بدني امكان ابتلاً به بيماريهاي

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: بررسی و مطالعه استقامت قلبي وعروقي در ورزش

مطالب مرتبط

بررسی و مطالعه استقامت قلبي وعروقي در ورزش


مطالعه و بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر وقوع جرم

بررسی نظریات و تئوری های فیزیک کوانتوم

بررسی جايگاه‌ عرف‌ در حقوق‌ بين‌ الملل‌ و حقوق‌ اسلام‌

پیشینة پژوهش و چارچوب نظری در خصوص علل و عوامل اجتماعی و عاطفی در گرایش به اعتیاد در بین جوانان

پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص فرآیند خودتنظیمی در انسان و عوامل مؤثر در اجرای خودتنظیمی‌

توصيه‌هايي براي پرورش گياهان آپارتماني

بررسی انواع و علائم بیماری سرطان خون (لوسمی) و الگوهای درمان لوسمی

بررسی قلمرو حكومتي قاجاريه در ايران

امام خمينى و احياى نگرش سياسى به عاشورا و تشكل بخشى به شيعه

بررسی نقش خانواده در تربیت و گرایش فرزندان به نماز

دانلود گزارش كارآموزي در نمايندگي پارس خودرو

دانلود پاورپوینت SAN و NAS

دانلود پاورپوینت سخت افزار کامپیوتر

دانلود پاورپوینت عوامل ایجاد خطا در شبکه های برق

دانلود پاورپوینت وی پی‌ان ( VPN ) چیست ؟

دانلود پاورپوینت Hotspot چیست ؟

دانلود پاورپوینت RADIUS  SERVER چیست؟

دانلود پاورپوینت آشنایی با تجارت الکترونیک (Business) و زیر ساخت های آن

دانلود پاورپوینت توانایی کار با اکسل Excel

دانلود پاورپوینت ویروس های کامپیوتری