تحقیق درسی با موضوع لویی کان و موزه هنر کیمبل|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

تحقیق درسی با موضوع لویی کان و موزه هنر کیمبل

دانلود بهترین فایل تحقیق درسی با موضوع لویی کان و موزه هنر کیمبل
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
تحقیق درسی با موضوع لویی کان و موزه هنر کیمبل

تحقیق-درسی-با-موضوع-لویی-کان-و-موزه-هنر-کیمبل

فرمت فایل:   word

تعداد صفحات:   13

 

 

لوئي کان در روسيه(استونی امروز) متولد شد در سال 1905 با خانواده اش به آمريکا مهاجرت مي کند . در بوزار تحصيل مي کند و بين سالهاي 57     1947 در دانشگاه ييل تدريس مي نمايد . از سال 1950 تا 1951 به روم مي رود و روي معماري روم تحقيق مي کند و از سال 61    1957 شروع به تدريس در دانشگاه پنسيلوانيا مي کند .

 زمان اجراي اولين ساختمان هاي کان به سال 1925 بر مي گردد ولي تا اواسط دهه 50 با اجراي چند اثر توجه آمريکا و جهان را به خود جلب مي کند .

 در آثار کان تجريبات معماري مدرن ، الهامات کلاسيسم يونان و معماري قرون وسطي ، معماري اسلامي و حتي آکادميسم قرن 19 اروپا را مي توان ديد . در کل مي توان گفت او در اکثريت کارها تحت تاثير مکتب بوزار بود و از همين روست که در کارهاي او يک نوع نگرشي به تاريخ است و به خاطر همين او را به پست مدرنهاي تاريخ گرا نزديک حس مي کنيم .

 تعدادي از کارهاي او در حد پروژه باقي مانده است ، پروژه ها در بالاترين حد و با پيچيدگي تمام طراحي شده اند ولي در زمان اجرا ، فرم ها با انتخاب مصالح مناسب و غالبا طبيعي و سنتي ساده مي شوند . کان برخلاف استادان برجسته پيش از خود نه در پي توضيح است و نه اثبات نوشته ها ، و گفتارش با ابهام همراه است .

 در کارهاي لوئي کان کاربرد دقيق مصالح و بيان قواعد استفاده از مصالح و تنوع استفاده کردن از مصالح را مشاهده مي کنيم .

لوئي کان گفته است :

 " لوکوربوزيه معلم من بود ولي اين را خودش نمي دانست      تاثير از کارهاي بتن مسلح و عريان بودن ساختمان  " سنتي بودن در معماري مانند ساير موارد به اين معنا نيست که گذشته را دوباره تجديد کنيم ، بلکه بايد از آن و با امکانات معاصر استفاده کنيم . "

 " سبک متعلق به زمان است در حالي که جوهر هنرمند ابدي است . "

 " ارزش ساختمان با کيفيت فضاهاي معماري سنجيده مي شود . "

 " تکنولوژي شگفت انگيز است و بايد بخشي انگيزه حرفه اي ما شود. اگر يک ساختمان بتواند به تکنولوژي الهام دهد بي اندازه با ارزش است . "

 لوئي کان نخستين معمار آمريکائي روسي تبار بود که بعد از جنگ جهاني دوم برخاست و نيز اولين کسي بود که از مکتب جهاني " فرم تابع عملکرد است " بريد . معماري کان نه در قالب معماري ارگانيک فرانک لويد رايت جاي مي گيرد و نه در قالب ديگر نهضت هاي معماري مدرن ، مثل مکتب معماري مدرن لوکوربوزيه و ميس وندروهه .

کان اغلب از فرم ، نور و روشنايي و از فضاهايي که عملکردي بر آنان متربت است ، صحبت مي داشت . درباره نور و روشنايي نوشته است که : " نور و روشنايي حضور همه چيز را باعث مي شود . اجسام از نور مشتق مي شوند يا به تعبيري ديگر ، هر گاه نور مصرف شود جسم حاصل مي آيد . اجسام همان ها هستند که به سبب وجودشان سايه به وجود مي آيد و سايه به نور تعلق دارد . نور به جانب جسم حرکت مي کند و جسم به جانب نور و اين امر محيط و جو سازندگي را به وجود مي آورد . فرم به خود مي گويد : من بايد چيزي بسازم.

 در آثار کان همواره احساسي يکسان از قدمت و تازگي موجود بود . پژوهشي شديد براي تمام چيزهايي که در قبال سازندگي آدمي در تمام زمانها ، زيبا و منطقي بود . اين انديشه که گذشته در حال حاضر ريشه دارد و پژوهش بدنبال حقيقت در جمله اي موجز و شاعرانه از خود کان مستتر است " آينده همان امروز است

. "معروفترين کار کان ساختمان آزمايشگاه      پژوهشگاه پزشکي ريچاردز است . تحت تاثير کارهاي رايت ، ميس وندروهه و لوکوربوزيه .

تجزيه حجمهاي رايت ، سادگي ميس وندروهه ، تجزيه حجمهاي ساختمان به فرمهاي ساده اصلي هندسي مسطحه و به کار گيري مصالح به صورت عريان ، استفاده از بتن مسلح لوکوربوزيه ، در اصل ساختمان تا حدودي اکلکتيک است . تاثير بوزار استفاده از تکنولوژي زمان ، بتن مسلح است .

 وي بيشتر به شيوه "بوزآر" (مدرسه هنرهاي زيباي پاريس) كه شيوه معمول آن زمان در دانشكده هاي هنر و معماري ايالات متحده بود، تعليم يافت.قرينه سازي، فضاهاي بزرگ و حجم هاي هندسي متوازن عواملي بود كه در آن زمان وي را از پيوستن به نهضت هاي در حال توسعه مكاتب مدرن معماري باز داشت.وي به شيوه "بوزآر" به عنوان مقدمه اي براي توصيف روح معماري ، ميانديشيد.وي در رابطه با نقش معمار به عنوان يك هنرمند گفته است: " خلق هنر بر آوردن يك نياز نيست، بلكه آفريدن يك نياز است."

 لويی كان از بزرگترين آرشيتكت های دهه 60 و 70 ميلادی است و تئوری های معماری او بسيار معروف است. كان، پيش از انقلاب سفری هم به ايران داشت و دو پروژه در تپه های عباس آباد طراحی كرد، كه هيچ كدام به مرحله اجرا نرسيد.

اما در بنگلادش و پاكستان، بناهای دولتی و هنری چندی از وی به يادگار مانده است.

فيلم « آرشیتكت من؛ تصوير پسر از پدر » ، در سال 2005 كانديد دريافت جايزه اسكار بود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: تحقیق درسی با موضوع لویی کان و موزه هنر کیمبل

مطالب مرتبط

تحقیق درسی با موضوع لویی کان و موزه هنر کیمبل


بررسی تاثیر سبک رهبری رابطه مدار و وظیفه مدار بر رضایتمندی شغلی همراه با نمونه موردی

ژنتیک مگس سرکه و تعیین جنسیت در مگس سرکه و تشخیص نو مگس سرکه

گزارش کارآموزی رشته نساجی در شرکت پارس نخ ابهر در خصوص انواع نخ ها و تجهیزات و دستگاه های نساجی

پروپوزال آماده در خصوص بررسی عوامل موثر بر پرورش خلاقیت در دانش آموزان

تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان 7 تا 9 ساله همراه با نمونه موردی

تحقیقی جامع در مورد لیفتراک، بررسی انواع و اجزای و استاندارد ASME و ارگونومی لیفت تراک

بررسی مردم سالاري ديني در سيره نبوي

نگهداری و ﭘرورش و تکثیر کاکتوس ها و گیاهان گوشتی

بررسی سيستم تشخيص نفوذ IDS در شبکه

بررسی انواع گیاهان مورد استفاده در رنگرزی