پروژه و تحقیق آماده: تحقیق در مورد بازاريابی شبکه ای 46 صفحه فایل ورد word|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

پروژه و تحقیق آماده: تحقیق در مورد بازاريابی شبکه ای 46 صفحه فایل ورد word

دانلود بهترین فایل پروژه و تحقیق آماده: تحقیق در مورد بازاريابی شبکه ای 46 صفحه فایل ورد word
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
پروژه و تحقیق آماده: تحقیق در مورد بازاريابی شبکه ای 46 صفحه فایل ورد word

پروژه-و-تحقیق-آماده-تحقیق-در-مورد-بازاريابی-شبکه-ای-----46-صفحه-فایل-ورد-----word

فرمت فایل:             word

تعداد صفحات:   46

 

 

 

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای

آنچه در اين شماره از خبرنامه ارائه مي گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi        Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد.

این حقیقتاً جالب است که اکثر افرادی که در ایران در زمینه بازاریابی شبکه‌ای کار می‌کنند، فکر می‌کنند که بازاریابی شبکه‌ای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکه‌ای، علت این موضوع، سابقه‌ی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری          و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق          ما ایرانی‌ها، حتماً شما هم این را شنیده‌اید که در زمانهایی نه چندان دور، اکثر کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد می‌شدند و مورد استفاده عموم قرار می‌گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا می‌انداختند (هویتمند می‌کردند) که گویی تنها نوع کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان «مارک یا علامت» تجاری بوده است و بس. یک زمانی اگر مردم می‌خواستند بگویند آبگرم‌کن یا بخاری جدیدی خریده‌اند، می‌گفتند یک «دئوترم» جدید گرفته‌اند، برای «دستمال کاغذی»، می‌گفتند «کلینکس»، مایع نرم‌کننده لباس را می‌گفتند و برخی هنوز هم می‌گویند «سوسافت»، یا وقتی می‌خواهند به مته و درل (دستگاهی برای سوراخ کردن در، دیوار یا سقف) اشاره کننده، می‌گویند «بلک‌انددکر» حال آنکه، اینها نام‌های تجاری هستند و این در حالی است که دهها مارک تجاری دیگر نیز دارند همان نوع کالا را عرضه می‌کنند. به همین ترتیب است بازاریابی شبکه‌ای که تاریخچه بوجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن باز میگردد به سالها پیش از بوجود آمدن شرکتهایی مثل گلدکوئست و امثالهم.

«بازاریابی شبکه‌ای» در حقیقت مدلی برای بیزنس یا کسب و کار است برای فروش مستقیم کالا یا خدماتی با ایجاد نوعی درآمد برای افرادی که وارد این شبکه توزیع شده اند که به آن Residual Income          یا درآمد رسوبی          گفته می‌شود و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش و توسعه می‌یابد. تاکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که: «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می‌توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM استفاده کرد.»          اینترنت و دیگر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می‌توانند به کمک «بازاریابی شبکه‌ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای

حقیقت این است که هیچکس به درستی نمی‌داند که بازاریابی شبکه‌ای از کجا و چگونه آغاز شده است. داستانها و روایت های مختلفی در این زمینه نگارش شده است و صحت و سقم آن به درستی مشخص نیست چرا که این مدل کسب و کار یا Business Model به مرور زمان و به تدریج، طی گذشت سالها پیش از جنگ جهانی دوم تکامل یافته است. اصولاً مقوله بازاریابی علمی و حتی آکادمیک (به عنوان یک رشته تحصیلی) از اواسط قرن بیستم شکل گرفته است و به همین ترتیب است سایر اشکال بازاریابی. اما اکثر کارشناسان، فعالان و ناظران در این زمینه اتفاق نظر دارند کمپانی Nutrilite که در حال حاضر به عنوان بخش یا زیر مجموعه‌ای از Amway شناخته می‌شود اولین شرکتی بوده است که «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM را به صورت واقعی به کار برده است. از دید ناظران، این شرکت علاوه بر اینکه بنیان‌گذار بازاریابی شبکه‌ای است، در حقیقت، بنیان‌گذار صنایع مکمل‌های غذایی و ویتامینهای خوراکی نیز بوده است که فعالیت‌شان در این زمینه باز می‌گردد به سالهای ۱۹۲۰. عده‌ای بازاریابی شبکه‌ای را محصول قرن بیستم می‌دانند با یک تاریخچه‌ی یکصد ساله، عده‌ای آن را مقوله‌ای هفتاد هشتاد ساله می‌دانند با توجه به فعالیت‌های کمپانی Nutrilite در زمینه صنایع غذایی و برخی دیگر از فعالان و کارشناسان، با توجه به فراگیر شدن آن، تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای را حدود چهل پنجاه سال می‌دانند، تقریباً از زمانی که قوانینی برای کنترل آن (در امریکا) وضع گردید. اما آنچه که در مورد تاریخچه بازاریابی شبکه‌ای جالب و غیر قابل انکار است، ارتباطی است که MLM با صنایع غذایی داشته است و بدون شک پیشرفت و توسعه صنایع غذایی امریکا، موفقیت چشمگیر خود را مدیون شرکتهایی است که از بازاریابی شبکه‌ای استفاده کرده‌اند.

 

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: پروژه و تحقیق آماده: تحقیق در مورد بازاريابی شبکه ای 46 صفحه فایل ورد word

مطالب مرتبط

پروژه و تحقیق آماده: تحقیق در مورد بازاريابی شبکه ای 46 صفحه فایل ورد word


بررسي رابطه سلامت روحي و قلبي با ورزش

بررسي معماري و هندسه نقوش مساجد در ايران

بررسي نقش و تاثير روحانيون در انقلاب و مروري بر حضور روحانيت پس از انقلاب

بررسي قطعات سخت افزار و اسمبل قطعات کامپيوتر

بررسي حجيت قطع و ويژگيها و اقسام آن

شنايي با مولانا جلال‌الدين محمد بلخي(مولوي) و زندگي و اثار او

بررسي خازن و انواع و ظرفيت آن و مروري بر تشديد در خازن

بررسي مفاهيم اقتصاد و بهره وري و سرمايه گذاري و ساختار آنها

بررسي قصاص نفس و ديه و قوانين و احکام آن براي زن و مرد

بررسي مديريت مالي و مباني آن و مروري بر مخاطره و بازده

پروژه و تحقیق آماده: بررسی استراتژي های ورود به بازارهاي جهاني و نقش صادرات در جهانی شدن

بررسی و بهبود بخشیدن کیفیت تصویر اثر انگشت و پياده سازی الگوريتم بهبود دهنده کیفیت اثر انگشت

پروژه و تحقیق آماده: بررسی انواع بازارهاي موجود در اقتصاد و انواع انحصار و قوانين ضد انحصار

بررسی و تحلیل سینماتیک ربات های SCARA به کمک نرم افزار ADAMS/view و حرکت در مسیرهای مختلف

پروژه و تحقیق آماده: بررسی و مطالعه عوامل م موانع موثر بر رشد اقتصادي 22 صفحه فایل ورد

پروژه و تحقیق آماده: بررسي اثر سرريز فناوري از طريق سرمايه گذاري مستقيم خارجي و واردات بر نوآو

پروژه و تحقیق آماده: بررسی سيستم هاي مديريت محتوي CMS و تجزيه و تحليل سیستم مدیریت محتوی postn

پروژه و تحقیق آماده: بررسی ویژگی ها و تاثیرات جهانی شدن اقتصاد 64 صفحه فایل ورد

پروژه و تحقیق آماده: بررسی شاخص های اصلاح ساختار اقتصاد و خصوصی سازی و نظریه مقداری پول و معما

پروژه و تحقیق آماده: بررسی اندازه وعملكرد دولت و رشد اقتصادي و نرخ رشد GDP – شامل 58 صفحه فایل