آشنایی با موتورهای احتراقی و طراحي اجزاء سيستم سوخت رساني|بهترین وب سایت کتاب،مقاله-tin-hat

آشنایی با موتورهای احتراقی و طراحي اجزاء سيستم سوخت رساني

دانلود بهترین فایل آشنایی با موتورهای احتراقی و طراحي اجزاء سيستم سوخت رساني
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
آشنایی با موتورهای احتراقی و طراحي اجزاء سيستم سوخت رساني

آشنایی-با-موتورهای-احتراقی-و-طراحي-اجزاء-سيستم-سوخت-رساني

فرمت فایل:       word

تعداد صفحات:   88

 

 

 

1.17 كليات

براي كار سيكل يك موتور احتراق داخلي نياز به مخلوط قابل احتراقي از سوخت و اكسيد كننده داريم. به هنگام احتراق انرژي شيميايي سوخت نبديل به انرژي حرارتي شده و اين انرژي نيز تبديل مكانيكي براي حركت وسيله نقليه مي شود.

اتومبيلها و تراكتورهاي جديد بيشتر از موتورهاي احتراقي زير استفاده مي كنند

1          موتورهايي با تشكيل مخلوط در خارج سيلندر (كاربراتوري) و ايجاد جرقه و احتراق توسط يك منبع خارجي در اين موتورها از سوختهاي فرار (مايع يا گاز) استفاده مي شود كه مخلوط سوخت در خارج از سيلندر و محفظة احتراق تشكيل مي شود. از اين طرح در موتورهاي كاربراتوري استفاده مي شود. اين نوع موتورها همچنين مي توانند مجهز به سيستم سوخت رساني كه سوخت را داخل ؟ ورودي مي پاشند باشند.

2          موتورهايي با ايجاد مخلوط در داخل موتور و محفظه احتراق و ايجاد احتراق توسط خود اشتعالي سوخت (انژكتوري): در اين موتورها از سوختهايي با فراريت كم (سوخت ديزل يا گازوئيل يا ...) استفاده مي شود و مخلوط احتراقي در داخل محفظه تشكيل شده و به همين دليل طراحي محفظه احتراق تأثير مستقيمي بر مخلوط قابل احتراق و نحوه ايجاد جرقه دارد. با توجه به طراحي محفظه احتراق و سيستم سوخت رساني ، موتورهاي ديزل جديد از محفظه هاي احتراقي با تزريق سوخت حجمي يا لايه اي و محفظه احتراق هاي تقسيم شده پيش محفظه و اتاق احتراق هاي گردبادي بهره مي گيرند.

بدون توجه به نوع موتور احتراق داخلي خواسته ها و نيازهاي اساس كه سيم سوخت رساني بايد تامين كند عبارتند از :

1          اندازه گيري دقيق و صحيح سوخت و اكسيد كننده براي سيكل و سيلندر

2          تهيه مخلوط قابل احتراق در شرايط دشوار كاري و در زمان خيلي كوتاه

3          تهيه مخلوط هوا و سوخت به طوري كه احتراق به طور كامل انجام شود و موارد آلوده كننده در محصولات احتراق وجود نداشته باشد.

4          تغيير اتوماتيك مقدار هوا و سوخت تشكيل دهنه مخلوط با توجه به سرعت و بار موتور

5          قابليت استارت موتور در دماهاي مختلف را ايجاد نمايد.

6          پايداري تنظيمات سيستم سوخت رساني در طول مدت زمان بين دو سرويس موتور و نيز امكان تغييرات در تنظيمات را با توجه به شرايط سرويس و شرايط موتور ايجاد نمايد.

7          قابليت سويس سيستم سوخت رساني ، ساختمان ساده و قابل اعتماد؛ نصب آسان؛ تنظيمات و تغييرات ساده و آسان را داشته باشد.

خواسته ها و نيازهاي ذكر شده در بالا توسط سيستمي بوجود مي آيد كه شرايط زير را داشته باشد.

(a)        در موتورهايي كه مخلوط سوخت آنها در خارج سيلندر ايجاد مي شود، از كاربراتور در موتورهاي كاربراتوري ، از سيكسر در موتورهاي گاز سوز و از پمپ و انژكتور در موتورهاي با شش مستقيم براي اين منظور استفاده شده است

(b)        در موتورهاي انژكتوري اين كار توسط پمپ فشار بالا و انژكتور (اتميزر) انجام مي شود.

2.17 كاربرداتور:

يكي از قسمت اساسي سيستم سوخت رساني در موتورهاي كاربراتوري ، كاربراتور است. اين وسيله داراي سيستم و قسمتهايي مختلفي است كه نيازهاي و خواسته هاي ضروري سيستم سوخت رساني موتور را تأمين مي كنند و عبارتند از:

1          سيستم اندازه گيري اصلي با جبران كننده كه سوخت مورد نياز موتور را در زمان كاركرد در شرايط اصلي تأمين مي كند.

2          سيستم دور آرام كه وظيفه اين سيستم فرآهم آوردن كاركرد پايدار موتور تحت بارهاي كوچك است.

3          سيستم غني سازي مخلوط كه در شرايط تحت بارها و سرعتهاي ماكزيمم براي بدست آوردن حداكثر توان موتور به كار برده مي شود

4          سيستم غني سازي سوخت براي هنگام شتاب گيري موتور

5          سيستم ها و دستگاهايي كه قابليت استارت موتور را فرآهم مي آورند

6          دستگاههاي كمكي براي تامين كاركرد مطمئن كاربراتور

هنگام طراحي كاربراتور به طور كلي محاسبات اجزاء اصلي مواد اندازه گيري بر پايه ايجاد و تئوري و ژيلگورها انجام مي گيرد.

؟

شكل 1.17 : شكل شماتيك يك كاربراتور.

طراحي ونتوري : در هنگام محاسبات ونتوري ما سرعت جريان هوا و مقاطع مختلف را تعيين كرده و ابعاد ساختمان كاربراتور را بدست مي آوريم.

هوا از داخل فيلتر هوا و مانيفولر ورودي عبور كرده و وارد ونتوري مي شود. در آنجا و در مقطع مينيمم سرعت هوا افزايش يافته و يك خلاء جزئي ايجاد مي شود.

روابط سرعت و فشار جريان هوا در اين مقطع از رابطه برنولي براي جريان تراكم ناپذير بدست مي آيد. با اين فرض كه فشار در مقطع I      I برابر فشار اتمسفر باشد PI      I , P0 در اين صورت سرعت در مقطع I      I برار صفر مي باشد. WI      I=0 علاوه بر اين بدليل رفتار نزديك هوا به سيال تراكم ناپذير تعداد چگالي هوا P0 در هر نقطه در طول خط مكش ثابت در نظر گرفته مي شود. اين فرضيات باعث ايجاد خطايي در حدود 2% در فشار در مقاطع مختلف كاربراتور مي شوند كه خيلي كوچك است. ماكزيمم كاهش فشار در مينيمم مقطع ونتوري II      II 5PN=5P0       5P7 نبايد از 15 – 20 kpa تجاوزنمايد.

؟

شكل 2.17 دياگرام ضريب هواي مصرفي نسبت به مقدار وكيوم (خلاء) ونتوري

بنابر اين مقدار سرعت تئوري هوا Wa(m/s) (بدون در نظر گرفتن افت فشار هوا) در هر مقطع از ونتوري برابر است با:

(17.1)

 

در اينجا 5Px , Px مقادير فشار و خلاء در هر مقطع از ونتوري را نشان مي دهند. P0 , Pa مقدار چگالي هوا بر حسب kg/m3 است.

براي مينيمم مقطع ونتوري داريم (مقطع I      I)

(17.2)

 

مقدار سرعت واقعي هوا در ونتوري برابر است با:

(17.3)

 

در اينجا QE ضريب سرعت براي افت فشار اصطكاكي در ماينفولدورودي است؛

 

ضريب انقباض جريان هوا است كه برابر با نسبت مينيمم مقطع جريان هوا ff به مينيمم مقطع عبوري هوا در ونتوري در مقطع I      I است؛ ؟ ضريب جريان ونتوري است.

 

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: آشنایی با موتورهای احتراقی و طراحي اجزاء سيستم سوخت رساني

مطالب مرتبط

آشنایی با موتورهای احتراقی و طراحي اجزاء سيستم سوخت رساني


بررسی طراحی رنگ نمایی خانه های عمومی

بررسی تاثیر صهيونيسم در شکلگیری تروريسم

بررسی آثار معماری سبک پارتی و تزئينات معماري پارتيان و نيارش در شيوه پارتي

بررسی شهر و نظريه‌هاي شهري و بررسی و شناخت کامل شهر سمنان از منظر شهری

بررسی شهر سازي جديد و اصول شهر سازي جديد

بررسی و شناسایی و مهار گیاه هرز پیچک صحرایی

بررسی زندگینامه و آثار و افکار ابن خلدون

بررسی انواع سيستمهاي حسابداري مالي

سیر تاریخی تاسیس سرپرستی و مدارس جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده

بررسی عوارض برق گرفتگی و عوامل موثر بر شدت برق گرفتگی

مقایسه و بیان ژن‌های آنتی‌پورتر، طبقه بندی ژنوتیپ‌ها و بررسی میزان مقاومت آنها به شوری

طب سوزني و بيماري هاي قلبي و عروقي و درمان نارسایی فشار خون بوسیله آن

آشنایی با زهکشی و اهداف و اثرات و انواع روشهای آن و عملیات خاک

آشنایی با مباني نظري و روشهای جذب نيروي انساني در سازمانها

آشنایی با زندگینامه دکتر شریعتی و شخصیت و فعالیتهای او

آشنایی با روشهاي بيوشيمي مطالعة سلول، و میکرومورفولوژی سلول و سلول و عمل و اسکلت آن

شرح زندگی نامه حكیم ابوالقاسم فردوسی، سهراب سپهری، شهریار، پروين اعتصامي،رودکی،امام محمد غزال

آشنایی با زیگورات و معابد و زیگورات چغازنبیل

آشنایی با زندگينامه كوروش، شاه جهان

آشنایی با زندگينامه كارآفرينان موفق جهان